Hvad er anderledes?

Ja hvad er anderledes fra det du hidtil har gjort…

Det der er anderledes fra det du før har gjort, bliver også din største udfordring.

Tidligere:

Du vil tabe dig. Nu skal det være. Og det skal gå stærkt.

Straks går du i gang med at finde ud af hvad den nyeste trend er. Hvilken kur var det nu din veninde var på, da hun lige tabte 10 kilo.

Du finder kuren, du følger den (så godt du kan, for den er hård) og højst sandsynligt taber du dig 5 – 10 kg indenfor de næste 2 – 3 uger.
Yes….
Men lynhurtigt er du tilbage i gamle vaner og de fleste af de tabte kilo er på igen.

Du har levet efter et regelsæt/kostplan. Og du har gjort det med hovedet under armen.  Du har fulgt en plan. Du har ikke skulle tage stilling til noget, ikke skulle forholde dig til noget og ikke mærket efter hvad din krop egentlig havde behov for.
Nemt…  Men du har ikke lært en skid.

Når du starter hos mig, er det ikke med hovedet under armen.
Det er en proces, hvor du arbejder med dig selv.
Vi skal have fundet frem til hvorfor du gerne vil det. Hvad der skal drive dig til at nå dit mål og vi skal have dig til at prioritere dig selv.
Du skal være glad for dig selv og din krop igen.

Vi bliver dagligt bombarderet med nye sundhedstips, og mange af dem handler om at fjerne visse ting fra kosten, fjerne sukker, fjerne kulhydrat, fjerne alkohol osv.
Sundhed bliver italesat som noget der handler om “dedikation og askese”. Du skal være viljestærk – og du skal have rygrad.

Og ofte er det faktisk slet ikke rygrad eller dedikation der mangler.

DET ER FUNDAMENTET

Jeg arbejder lidt mere med at tilføre ting. At tilføje mere grønt, mere protein, mere fedt på de rigtige tidspunkter. Måske mere søvn, mere vand, mere bevægelse.
Det sker nemlig ofte. at det vi tilfører tager pladsen for noget andet og lægger en “bund”, der gør dig i stand til at mærke efter og tage stilling.
Stilling til om du virkelig har lyst til kage, et stykke chokolade mere eller portion nr. 2.

Det kan være svært at acceptere at det rent faktisk ikke er nødvendigt at følge en kur/kostplan for at komme i mål.  Selv om man kommer til mig for at gøre noget andet end man tidligere har gjort, netop fordi det andet ikke har haft positive resultater. Så kan det være enormt svært ikke at have restriktioner man skal følge.
Netop fordi vi hele tiden bliver tudet ørerne fulde om at de her restriktioner.

Men har vi fundamentet i orden, behøver vi slet ikke alle de restriktioner.